Helppokäyttöinen ruokasivusto
Myllyn Paras

Lähtötilanne

Myllyn Paras halusi uudistaa verkkopalvelunsa, sillä vanha järjestelmä ei enää taipunut uusiin tarpeisiin eivätkä sivustolla kävijät löytäneet runsaiden sisältöjen pariin. Tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen ruokasivusto, joka tavoittaa puolet suomalaisista. Myös Myllyn Paras Reseptiklubin jäsenmäärää haluttiin kasvattaa.

Mitä teimme?

Toteutimme sekä kuluttaja- että HoReCa-myynnin verkkopalvelun, uuden myllynparas.fi:n. Loimme sivustolle uuden sisältösuunnitelman mukaisen rakenteen keskittyen reseptien löydettävyyteen. Toimme sivustolle uutena blogiosion ja uudistimme merkittävästi sivuston teknistä rakennetta. Rakensimme reseptisivustolle kattavan hakutoiminnon ja uudistimme visuaalisen ilmeen.

Tulokset

Uusi markkinointivetoinen verkkopalvelu valloittaa kuluttajien sydämet laajalla reseptivalikoimalla ja niihin liittyvällä sisällöllä. Kuluttajapuolen tärkein ominaisuus on kattava hakutoiminto, jolla reseptit ja tuotteet löytyvät helposti. Uudistus on otettu hienosti vastaan ja palaute on ollut positiivista. Tavoitteena ollut sivustolla vietetyn ajan pidentäminen toteutuu myös hyvin.

Lähtötilanne

Myllyn Paras halusi uudistaa verkkopalvelunsa, sillä vanha järjestelmä ei enää taipunut uusiin tarpeisiin eivätkä sivustolla kävijät löytäneet runsaiden sisältöjen pariin. Tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen ruokasivusto, joka tavoittaa puolet suomalaisista. Myös Myllyn Paras Reseptiklubin jäsenmäärää haluttiin kasvattaa.

Mitä teimme?

Toteutimme sekä kuluttaja- että HoReCa-myynnin verkkopalvelun, uuden myllynparas.fi:n. Loimme sivustolle uuden sisältösuunnitelman mukaisen rakenteen keskittyen reseptien löydettävyyteen. Toimme sivustolle uutena blogiosion ja uudistimme merkittävästi sivuston teknistä rakennetta. Rakensimme reseptisivustolle kattavan hakutoiminnon ja uudistimme visuaalisen ilmeen.

Tulokset

Uusi markkinointivetoinen verkkopalvelu valloittaa kuluttajien sydämet laajalla reseptivalikoimalla ja niihin liittyvällä sisällöllä. Kuluttajapuolen tärkein ominaisuus on kattava hakutoiminto, jolla reseptit ja tuotteet löytyvät helposti. Uudistus on otettu hienosti vastaan ja palaute on ollut positiivista. Tavoitteena ollut sivustolla vietetyn ajan pidentäminen toteutuu myös hyvin.

Myllyn Paras valmistaa ja myy jauhoja, hiutaleita, suurimoita ja pastaa sekä pakastetaikinoita ja -leivonnaisia. Pakastetaikinoissa ja pastatuotteissa yritys on Suomen markkinajohtaja, hiutaleissa ja jauhoissa markkinakakkonen.

Uudistusprojekti aloitettiin elokuussa 2015. Vanhan verkkosivuston aineiston siirto uuteen Drupal-pohjaiseen verkkosivustoon oli haastava ja vaati paljon paitsi suunnittelua myös resursseja toteutusvaiheessa.

Julkaisimme uuden verkkosivuston beta-version valikoidulle asiakasryhmälle loppuvuodesta 2015. Keräsimme heiltä palautetta ja mittasimme sivuston toimivuutta. Palautteen ja mittausten pohjalta teimme sivustoon parannuksia ennen lopullista julkaisua tammikuun 2016 lopussa. 

Osana projektia kehitimme myös työkalun, jolla kokooma-, teema- ja kampanjasivuja voi luoda helposti. Ketterän kehityksen ansiosta saimme julkaistua Piparinleivonnan SM-kilpailujen sivuston aikataulun mukaisesti ennen varsinaista myllynparas.fi - julkaisua. 

Käynnissä olevat jatkokehitysprojektit takaavat, että sivusto pysyy jatkossakin ajan tasalla ja sisältöä on helppo täydentää Myllyn Parhaan asiakkaiden toiveiden mukaiseksi.

Haluatko tietää lisää?

Ota yhteyttä

Meille oli tärkeintä saattaa verkkosivustomme tälle vuosikymmenelle. Luovuimme suljetun lähdekoodin toteutuksesta ja valitsimme tietoisesti Drupalin avoimen lähdekoodin toteutuksen. Projekti oli haastava ja opettavainen, lopputuloksena meillä on nykyaikainen sivusto joka vastaa asiakkaidemme tarpeisiin.
Johanna Kemppinen
markkinointipäällikkö