Mies selaa Kiramin hollanninkielistä sivustoa pöytätietokoneella modernissa työympäristössä. Näytöllä on kuva saunovista miehistä sekä kategorioita, kuten ulkosaunat, palju ja lisävarusteet. Pöydällä on muki ja vesilasi, ja taustalla näkyy hyllystö sekä sinisävyinen sisustus.

Asiakas: Kirami
Palvelut: Sisällönhallintajärjestelmä, Verkkokauppa, Verkkopalvelu

Kirami

Verkkosivusto tukee Kiramin kasvua ja kansainvälistä jälleenmyyntiverkostoa

Kiramin verkkosivusto, joka palvelee monipuolisesti kuluttajia, on myös Kiramin jälleenmyyjien jokapäiväinen työkalu, kattava tietopankki ja markkinoinnin kivijalka.

Kirami Oy on vuonna 2001 perustettu perheyritys, joka on 28.5.2021 alkaen myös osa Harvia-konsernia. Kirami on maailman suurin paljuvalmistaja, joka tunnetaan korkealaatuisista kylpytynnyreistä ja -altaista. Kylpytynnyrien lisäksi myös yrityksen valmistamat Kirami FinVision® -saunat ovat saavuttaneet suuren suosion. Saunan kanssa yhteensopivat moduulit, kuten pukukoppi, lounge ja terassi, muodostavat saunaelämystä entisestään laajentavan Kirami FinVision® Annex -konseptin. Outstanding by Kirami -tuoteperheeseen kuuluu grillejä, ulkotulia ja pihasisustustuotteita.

Kiramin kotisivut palvelevat jälleenmyyjiä ja asiakkaita maailmanlaajuisesti tarjoten ajantasaista tuotetietoa ja inspiraatiota. Sivusto toimii seitsemällä kielellä, ja käyttäjä voi vaihtaa kieltä vaivattomasti löytääkseen saman sisällön omalla kielellään. Kirami tavoittaa myös kuluttajat, joille verkkosivusto tarjoaa tuoteinformaation lisäksi elämyksellistä sisältöä.

“Sivustomme on aina ajan tasalla oleva jälleenmyyjiemme työkalu, josta löytyy helposti tiedot tuotteista, kuvat ja niihin liitettävät logot, videot sekä muut materiaalit.”
Heidi Olá, markkinointipäällikkö, Kirami

Asiakasta kuunnellen ja yhteistyötä aktiivisesti kehittäen

Kiramin sivustoa on kehitetty aktiivisesti jo vuosia, ja tarpeet määritelty yhdessä jälleenmyyjien kanssa.

Aiemmin emme saaneet kaikkia toiveitamme läpi sivuillemme, eikä meillä ollut läpinäkyvyyttä mitä sivustolla tapahtuu. Sivustolla oli myös haasteita, kuten videoiden hitaus mobiilissa. Tähän tuli pikaisesti muutos, kun siirryimme Druidin palveluiden piiriin kesällä 2024”, kertoo Heidi Olá.

Verkkosivuston ylläpito siirtyi Druidille asiakkaan kesälomien aikana vain 1,5 viikossa. Vakiintuneet ylläpidon siirtokäytännöt varmistivat sujuvan siirtymän, eikä asiakkaan odottamia kipupisteitä löytynyt.

Yhteistyö lähti vahvasti liikkeelle ja asiakkaan toiveita on kuunneltu ja tarpeita kartoitettu koko matkan ajan. Yhteiset toimintatavat löytyivät nopeasti ja prosesseja on kehitetty yhteistyön edetessä. Asiakas tietää koko ajan missä ollaan menossa ja Druidit kunnioittavat asiakkaan aikataulua.

Sivuston perustoiminnallisuudet auditointiin ja auditoinnista nousseet muutostarpeet käsiteltiin. Sen jälkeen pääsimme laajentamaan sivuston toiminnallisuuksia ja tuottamaan laadukasta sisältöä.
Tällä oli suora vaikutus markkinointiimme ja näkyyvyyteemme Googlessa”, iloitsee Heidi Olá ja koko tiimi yhdessä.

Nainen selaa Kiramin lisävarusteita kannettavalla tietokoneella. Näytöllä näkyy Kiramin Annex-tuotesarjaa. Tietokone on asetettu pyöreälle puupöydälle, ja vieressä on lasi vettä sekä lautanen.

Verkkosivuston liikenteen määrä on kasvanut yli puolella sen jälkeen, kun Druid otti vastuun sivuston ylläpidosta ja sen kehittämisestä.

Nainen istuu rennosti harmaalla sohvalla ja selaa Kiramin saunatarvikkeita. Vieressä olevalla puisella sohvapöydällä on kirjoja ja valkoinen langaton kuuloke. Taustalla näkyy viherkasvi ja vaaleasävyinen sisustus.

Projektinhallinta, joka tuo tuloksia

Yksi merkittävä tekijä onnistuneessa yhteistyössä on Druidin projektipäällikkö Jesse Tikka, jonka työskentelyote saa kiitosta niin Kiramilta kuin heidän mainostoimistokumppaniltaan doopilta.

Tärkeä osa toimivaa yhteistyötä on Jesse Tikka ja koko Druidin perhe. He kuuntelevat aidosti ja analysoivat ratkaisuvaihtoehtoja asiakkaan etu edellä. He eivät vain toteuta, vaan miettivät, kuinka ratkaisuja voidaan hyödyntää laajemmin“, toteaa doopin Mikko Samuli.

Jessellä ja hänen tiimillään on poikkeuksellinen kyky päästä nopeasti asiakkaan tarpeen ytimeen. He kuuntelevat, ehdottavat ja varmistavat, että lopputulos on paras mahdollinen. Huomaa, että osaaminen on kovaa“, kehuu Heidi Olá.

Käytettävyyttä parantaen, liiketoimintaa tukien

Sivusto oli aiemmin jäykkä, hidas ja sekava, mutta kolmanteen yhteiseen viikkopalaveriin mennessä nämä haasteet oli korjattu”, kertoo Druidin projektipäällikkö Jesse Tikka. “Meillä on avoin ja tiivis keskusteluyhteys, ja olemme saaneet kehitettyä sivustoa entistä nopeammaksi ja paremmin asiakkaan tarpeita palvelevaksi.”

Haluamme proaktiivisesti parantaa asiakkaidemme palveluita. Yksi konkreettinen esimerkki tästä on lisävarustesivun uudistus. Huomasimme, että sivu oli toteutettu hankalasti ja sen löydettävyys oli heikko. Asiakas oli tuskaillut sivun toimivuuden kanssa pitkään, mutta toivottu muutos oli todettu aiemmin mahdottomaksi toteuttaa. Druidin tiimi teki ehdotuksen sivun selkeyttämiseksi, ja se oli sattumalta juuri sama, jota asiakas oli aiemmin toivonut.

Vuoden 2024 aikana myös Kiramin brändi uudistui Kiramin muuttuessa Kirami by Harviaksi. Tällöin myös verkkosivusto päivitettiin uuden ilmeen mukaiseksi.
Yhdessä määritellyt muutostarpeet verkkosivuston ilmeeseen ja käytettävyyteen toteutettiin ripeässä aikataulussa ja brändimuutos vietiin sovitusti tuotantoon.

Heidi Olá kiittää Druidin tiimiä rohkeudesta ehdottaa konkreettisia parannuksia

Henkilö selaa Kiramin italiankielistä sivustoa älypuhelimella mukavasti sohvalla istuen. Näytöllä näkyy Kiramin FinVision®-terassi, joka on moderni ulkorakennus. Sivulla on tuotekuva ja lisätietoja tuotteesta. Henkilöllä on silmälasit ja pehmeä kuvioitu viltti sylissään, ja taustalla näkyy vaaleasävyinen sohva ja sisustuselementtejä.

Kokonaiskuva haltuun ja katse tulevaisuuteen

Druidin Magical Support -palvelukonseptiin kuuluu useimmiten kerran vuodessa pidettävä Isokuva-palaveri, jossa keskustellaan muun muassa asiakkaan tulevista tarpeista, Drupalin uusista toiminnallisuuksista, sekä käydään läpi Druidin tiimin ehdotuksia tulevista kehityskohteista.

Palaveri tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden keskustella liiketoiminnan kehityksestä seuraavalla tarkastelujaksolla. Koska mukana ovat sekä Druidin että asiakkaan päättäjät, voidaan verkkosivuston ratkaisuja säätää joustavasti liiketoiminnan tavoitteiden mukaan.

Kiramilaisilla on nyt takana ensimmäinen Isokuva-palaveri, ja Heidi Olá kokee sen olleen erittäin hyödyllinen. “Tapaaminen tarjosi harvinaisen tilaisuuden pysähtyä yhdessä pohtimaan asioita, joihin arjessa ei yleensä ehdi keskittyä, sekä sopia tulevan vuoden painopisteistä.

Vähemmän teknistä säätämistä, enemmän mahdollisuuksia kasvuun

Nyt meillä on enemmän mahdollisuuksia keskittyä markkinointiin ja kertoa asiakkaille Kiramin tuotteista ja minkälaista fiilistä ne luovat. Esimerkiksi Amerikassa on meneillään saunabuumi, joten tarjoamme markkinoille selkeää tietoa saunomisen perusteista – miten löylyä heitetään, kuinka kauan saunassa ollaan ja mitä paljuilu tarkoittaa”, kertoo Mikko Samuli.

Seuraavaksi tavoitteena on lisätä verkkosivustolle automaatiota ja havainnollisuutta esimerkiksi videoiden avulla, jotta jälleenmyyjät saavat entistä parempia työkaluja käyttöönsä.

Druidilta ei ole kertaakaan tullut vastausta, ettei jokin onnistu, vaan aina on tullut hyvä ehdotus ja lopputulos. Se kertoo Druidien ammattitaidosta”, kiteyttävät Heidi Olá ja Mikko Samuli.