Mitä tarkoittaa Digital Experience Platform (DXP)?
DXP kokoaa tiedon ja sisällön yhdelle alustalle
Digitaalisen asiakaskokemuksenhallinnan alusta (Digital Experience Platform, DXP) tarkoittaa yksinkertaistettuna markkinoinnin, myynnin ja organisaation muiden järjestelmien integroimista yhdeksi kokonaisuudeksi jolla asiakaskokemusta hallitaan. Se yhdistää tekoälypohjaisen sisällönhallinnan, hyperpersonoinnin ja markkinoinnin automaation yhdeksi kokonaisratkaisuksi. Sen avulla nopeutat markkinoinnin ja viestinnän prosesseja: voit personoida viestisi monikanavaisesti ja tavoittaa asiakkaasi oikealla hetkellä heidän ostopolkunsa eri vaiheissa. DXP:n avulla voit purkaa organisaation sisäiset siilot tarjoamalla kaikille toimijoille myynnistä tuotantoon kokonaiskuvan asiakkuuden nykytilasta ja ennustettavasta tulevaisuudesta.
Moderni tapa rakentaa toimiva kokonaisuus on koostaa se osista hyödyntäen mahdollisimman pitkälle nykyisiä sovelluksia kuten CRM- tai ERP-järjestelmiä, markkinoinnin automaatiota tai sisällönhallintaa. Jos jotkut vaadittavat kyvykkydet puuttuvat, voidaan DXP:hen tuoda uusia komponentteja mm. hyödyntämällä avoimen lähdekoodin ratkaisuja ja verkkosovelluksia (PWA).
Järjestelmää ei myöskään ole pakko rakentaa kerralla valmiiksi, vaan kehityspolku voidaan määritellä organisaation tarpeiden perusteella ja integroida DXP-järjestelmään uusia kyvykkyyksiä yksi kerrallaan.
Hyödyt
- Tekoäly tehostaa työtäsi: Automatisoi rutiinitehtäviä ja keskity luovaan työskentelyyn.
- Personoi sisältöä: Tarjoa yksilöllisiä asiakaskokemuksia ja kasvata konversiota.
- Paranna tuloksia: Seuraa ja analysoi tuloksia reaaliajassa.
- Tarjoamalla laadukkaan asiakaskokemuksen asiakasuskollisuus kasvaa ja johtaa lisämyyntiin.
Haluatko nähdä miten personointi toimii käytännössä?
Demossa avamme esimerkin avulla, miten luot asiakaskokemuksia, jotka erottuvat tekoälyn aikakaudella.
Lue lisää aiheesta ja varaa oma demoaikasi alta.
Druid Experience Platformin osa-alueet
Sisällönhallinta
- Luo sisältöä verkkosivuille helposti ja nopeasti
- Varmista sisällön löydettävyys ja SEO-optimointi
- Hyödynnä tekoälyä sisällön luomiseen ja päivittämiseen
- Muokkaa sivustoa vaivattomasti ja rakenna kampanjasivuja nopeasti
- Personoi sisältöä vierailijan kiinnostuksen ja ostopolun vaiheen perusteella
Markkinoinnin automaatio
- Toteuta oikein ajoitettuja markkinointitoimenpiteitä keräämäsi asiakasdatan pohjalta datavastuullisesti
- Luo räätälöityjä, kohdennettuja ja asiakasdataan pohjautuvia kampanjoita eri kohderyhmillesi
- Luo asiakassegmenttejä automatisoidusti
- Tunnista potentiaaliset asiakkaat ja hoivaa liidejä tehokkaiden kampanjoiden avulla
- Viesti monikanavaisesti
Verkkokauppa
- Taipuu näppärästi liiketoiminnan erityisiinkin vaatimuksiin
- Taatusti toimintavarma ja tarpeisiisi skaalautuva ratkaisu
- Tarjoa asiakkaillesi ensiluokkainen asiakas- ja ostokokemus kaikilla päätelaitteilla
- Tuotekohtaiset ostoputket
GDPR-ystävällinen verkkoanalytiikka
- Omista oma datasi
- Muokkaa ja integroi tarpeittesi mukaisesti
- Noudata tiukimpia yksityisyydensuojastandardeja
- Tarjoa parempi käyttäjäkokemus vapauttamalla kävijä evästebannereiden klikkaamiselta
Asiakasdatan hallinta
- Kerää, yhdistä ja hallitse asiakasdataa
- Integroi dataa eri lähteistä, kuten verkkosivuilta, mobiilisovelluksista, sosiaalisesta mediasta, sähköpostimarkkinoinnista
- Luo datasta kattavia ja yhtenäisiä asiakasprofiileja
Digitaalisten aineistojen hallinta
- Hallinnoi digitaalisia aineistoja, kuten kuvia, logoja, dokumentteja ja videoita
- Löydettävyys helpottuu metatietojen ja luokittelun avulla
- Integraatiot varmistavat, että muuttunut tieto päivittyy ajantasaisesti kaikkiin esityskohteisiin
Pikaopas digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämiseen
Opas tarjoaa 8 sivua käytännön vinkkejä ja työkaluja.
Ota yhteyttä
Haluatko kuulla miten kannattaa lähteä rakentamaan juuri teille sopivaa DXP-kokonaisuutta? Ota yhteyttä, niin keskustellaan asiasta.