Mitä tarkoittaa Digital Experience Platform (DXP)?
DXP kokoaa tiedon ja sisällön yhdelle alustalle
Digitaalisen asiakaskokemuksenhallinnan alusta (Digital Experience Platform, DXP) tarkoittaa yksinkertaistettuna markkinoinnin, myynnin ja organisaation muiden järjestelmien integroimista yhdeksi alustaksi jolla asiakaskokemusta hallitaan. Se yhdistää sisällönhallinnan ja markkinoinnin automaation asiakasdatan hallintaan, jolloin lopputuloksena kaikki järjestelmät tuntevat asiakkaan ja voivat hyperpersonoida asiakaskokemuksen yksilötasolle. Järjestelmä mahdollistaa organisaation sisäisten siilojen purkamisen tarjoamalla kaikille toimijoille myynnistä tuotantoon kokonaiskuvan asiakkuuden nykytilasta ja ennustettavasta tulevaisuudesta.
Moderni tapa rakentaa alusta on koostaa se osista hyödyntäen mahdollisimman pitkälle nykyisiä sovelluksia kuten CRM- tai ERP-järjestelmiä, markkinoinnin automaatiota tai sisällönhallintaa. Jos jotkut vaadittavat kyvykkydet puuttuvat, voidaan DXP-kokonaisuuteen tuoda uusia komponentteja mm. hyödyntämällä avoimen lähdekoodin ratkaisuja ja verkkosovelluksia (PWA).
Järjestelmää ei myöskään ole pakko rakentaa kerralla valmiiksi, vaan kehityspolku voidaan määritellä organisaation tarpeiden perusteella ja integroida DXP-järjestelmään uusia kyvykkyyksiä yksi kerrallaan.
Hyödyt
- Tarjoa yhtenäinen ja henkilökohtainen asiakaskokemus kaikkikanavaisesti.
- Integroitujen työkalujen ja järjestelmien avulla tehostat digitaalisen sisällön hallintaa ja päivityksiä.
- Kehität tarkempia ja tehokkaampia markkinointistrategioita hyödyntämällä tietoa asiakkaiden käyttäytymisestä ja mieltymyksistä.
- Tarjoamalla laadukkaan asiakaskokemuksen asiakasuskollisuus kasvaa ja johtaa lisämyyntiin.
Druid XP:n osa-alueet
Sisällönhallinta
- soveltuu erityisen hyvin laajojen ja vaativien verkkopalvelujen alustaksi
- hakukoneystävällinen, monikielinen, responsiivinen ja saavutettava
- monipuolinen työkalu helppoon sisällönhallintaan ja -jakeluun
Markkinoinnin automaatio
- automatisoi markkinoinnin toimintoja
- auta ostopolun eri vaiheissa olevia asiakkaita oikeaan aikaan oikealla sisällöllä
- analysoi kampanjoita ja asiakaskäyttäytymistä
- rikasta asiakasdataa
Verkkokauppa
- taipuu näppärästi liiketoiminnan erityisiinkin vaatimuksiin
- taatusti toimintavarma ja tarpeisiisi skaalautuva ratkaisu
- tarjoa asiakkaillesi ensiluokkainen asiakas- ja ostokokemus kaikilla päätelaitteilla
- tuotekohtaiset ostoputket
GDPR-ystävällinen verkkoanalytiikka
- omista oma datasi
- muokkaa ja integroi tarpeittesi mukaisesti
- noudata tiukimpia yksityisyydensuojastandardeja
- tarjoa parempi käyttäjäkokemus vapauttamalla kävijä evästebannereiden klikkaamiselta
Asiakasdatan hallinta
- kerää, yhdistä ja hallitse asiakasdataa
- integroi dataa eri lähteistä, kuten verkkosivuilta, mobiilisovelluksista, sosiaalisesta mediasta, sähköpostimarkkinoinnista
- Luo datasta kattavia ja yhtenäisiä asiakasprofiileja
Digitaalisten aineistojen hallinta
- hallinnoi digitaalisia aineistoja, kuten kuvia, logoja, dokumentteja ja videoita
- löydettävyys helpottuu metatietojen ja luokittelun avulla
- Integraatiot varmistavat, että muuttunut tieto päivittyy ajantasaisesti kaikkiin esityskohteisiin
Ota yhteyttä
Haluatko kuulla miten kannattaa lähteä rakentamaan juuri teille sopivaa DXP-kokonaisuutta? Ota yhteyttä, niin keskustellaan asiasta.